Darbnīca

Kļūsti par daļu no kosmosa nozares! Nodarbības veidotas izmantojot starpdisciplināru mācību pieeju.

 

Procesā tiek risinātas dažādas ar kosmosa tematiku un industriju saistītas problēmsituācijas. Visās nodarbībās ir iekļauti valsts pamatizglītības standartā un pamatizglītības programmu paraugos minētie sasniedzamie rezultāti dabaszinību, matemātikas, un tehnoloģiju mācību jomās.

1.klase

Kosmosa ceļotājs Paksijs dzīvo citā galaktikā. Bet viņš ir apceļojis visu Saules sistēmu un ir gatavs dalīties savos piedzīvojumu stāstos arī ar Tevi! Jau pavisam drīz viņam ir jāatgriežas mājās, bet lai to izdarītu droši – viņam ir jāsagaida īpašs Saules, Zemes un Mēness novietojums. Vai varēsi viņam palīdzēt?

Darbnīcas SR:

1.klase ar pasaku – Iepazīties ar kosmosa ceļotāju Paksiju un palīdzēt viņam atgriezties mājās, prast noteikt Mēness fāzes, ja zināms Saules, Zemes un Mēness novietojums. 

4.klase

Priekšmets: dabaszinības

 

Lai arī visas Saules sistēmas planētas apspīd viena zvaigzne – Saule, katra no tām ir unikāla un atšķirīga. Atklāj animācijas pamatprincipus un izveido radošu stāstu par vienu no Saules sistēmas planētām! Kopā ar klasesbiedriem radīsiet animācijas filmu “Saules sistēma”!

 

Darbnīcas SR:

Izzināt Saules sistēmas planētas, to secību, savstarpējos attālumus un īpašības.

Priekšmets: datorika

 

 

Ikdienā lietojam virkni saziņas līdzekļus – telefons, dators, retāk rācijas un fiksētos telefonus. Arī astronautu ikdienā bieži nepieciešama stabila un nepārtraukta saziņa. Bet, ko darīt, ja sakari pazūd? Vienkārši – jāizveido jauna saziņas sistēma no pieejamajiem resursiem – mikrokontrolera! Secīga programmas veidošana un testēšana ir galvenie soļi veiksmīgai programams darbībai, kas noved līdz galvenajam rezultātam – iespējai sazināties citam ar citu bez sarunāšanas, bet izmantojot vizuālu valodu “Morzes kodu”.

 

Darbnīcas SR: 

Izveidot komunikācijas sistēmu saziņai ar misijas kontroli, izmantojot vizuālās programmēšanas vidi.

Priekšmets: matemātika

 

Arī mūsdienās dators mūsu vietā var izdarīt tikai to, ko mēs viņam liekam izdarīt mūsu vietā! Viņš spēs sameklēt uz Mēness pazudušo zondi, bet kāda tā izskatās, cik tā ir liela un kā tā ir novietota – tās būs ziņas, kas jāiedod būs mums – cilvēkam! Daži matemātiski aprēķini un dators aši pārmeklēs tūkstoš vai miljons satelīta attēlus un atradīs pazudušo zondi!

5.klase

Priekšmets: datorika

Lai arī visas Saules sistēmas planētas apspīd viena zvaigzne – Saule, katra no tām ir unikāla un atšķirīga. Atklāj animācijas pamatprincipus un izveido radošu stāstu par vienu no Saules sistēmas planētām! Kopā ar klasesbiedriem radīsiet animācijas filmu “Saules sistēma”!

Darbnīcas SR: 

Iepzīties ar animācijas pamatprincipiem. Un pašiem izveidot vienkāršu animāciju par vienu no Saules sistēmas planētām.

Priekšmets: datorika

 

Ikdienā lietojam virkni saziņas līdzekļus – telefons, dators, retāk rācijas un fiksētos telefonus. Arī astronautu ikdienā bieži nepieciešama stabila un nepārtraukta saziņa. Bet, ko darīt, ja sakari pazūd? Vienkārši – jāizveido jauna saziņas sistēma no pieejamajiem resursiem – mikrokontrolera! Secīga programmas veidošana un testēšana ir galvenie soļi veiksmīgai programams darbībai, kas noved līdz galvenajam rezultātam – iespējai sazināties citam ar citu bez sarunāšanas, bet izmantojot vizuālu valodu “Morzes kodu”.

 

Darbnīcas SR:

Izveidot komunikācijas sistēmu saziņai ar misijas kontroli, izmantojot vizuālās programmēšanas vidi.

6.klase

Priekšmets: datorika

 

Lai arī visas Saules sistēmas planētas apspīd viena zvaigzne – Saule, katra no tām ir unikāla un atšķirīga. Atklāj animācijas pamatprincipus un izveido radošu stāstu par vienu no Saules sistēmas planētām! Kopā ar klasesbiedriem radīsiet animācijas filmu “Saules sistēma”!

 

Darbnīcas SR: 

Iepzīties ar animācijas pamatprincipiem. Un pašiem izveidot vienkāršu animāciju par vienu no Saules sistēmas planētām.

Priekšmets: datorika

Ikdienā lietojam virkni saziņas līdzekļus – telefons, dators, retāk rācijas un fiksētos telefonus. Arī astronautu ikdienā bieži nepieciešama stabila un nepārtraukta saziņa. Bet, ko darīt, ja sakari pazūd? Vienkārši – jāizveido jauna saziņas sistēma no pieejamajiem resursiem – mikrokontrolera! Secīga programmas veidošana un testēšana ir galvenie soļi veiksmīgai programams darbībai, kas noved līdz galvenajam rezultātam – iespējai sazināties citam ar citu bez sarunāšanas, bet izmantojot vizuālu valodu “Morzes kodu”.

Darbnīcas SR:

Izveidot komunikācijas sistēmu saziņai ar misijas kontroli, izmantojot vizuālās programmēšanas vidi.

7.klase

Priekšmets: matemātika

Arī mūsdienās dators mūsu vietā var izdarīt tikai to, ko mēs viņam liekam izdarīt mūsu vietā! Viņš spēs sameklēt uz Mēness pazudušo zondi, bet kāda tā izskatās, cik tā ir liela un kā tā ir novietota – tās būs ziņas, kas jāiedod būs mums – cilvēkam! Daži matemātiski aprēķini un dators aši pārmeklēs tūkstoš vai miljons satelīta attēlus un atradīs pazudušo zondi!

Darbnīcas SR:

Prast noteikt (aprēķināt) datorredzes algoritmam nepieciešamos parametrus, lai programma darbotos atbilstoši uzdevumam.

Priekšmets: datorika

Biedē programmēšana vai gluži pretēji – jūties kā paēdis pitons kodu džugļos? Tad šī būs piemērota nodarbība kā vieniem tā otriem! Darbojoties ar mikrokontroleriem būs iespēja apgūt jaunas vai nostiprināt jau esošās zināšanas programmēšanā un izstrādāt risinājumu, kas ļaus atšifrēt kosmosa zondē paslēptu ziņojumu!

Darbnīcas SR:

Morzes koda nolasīšanas un atšifrēšanas sistēmas programmēšana izmantojot vizuālo programmēšanu.

8.klase

Priekšmets: matemātika

Arī mūsdienās dators mūsu vietā var izdarīt tikai to, ko mēs viņam liekam izdarīt mūsu vietā! Viņš spēs sameklēt uz Mēness pazudušo zondi, bet kāda tā izskatās, cik tā ir liela un kā tā ir novietota – tās būs ziņas, kas jāiedod būs mums – cilvēkam! Daži matemātiski aprēķini un dators aši pārmeklēs tūkstoš vai miljons satelīta attēlus un atradīs pazudušo zondi!

Darbnīcas SR:

Prast noteikt (aprēķināt) datorredzes algoritmam nepieciešamos parametrus, lai programma darbotos atbilstoši uzdevumam.

Priekšmets: datorika

Biedē programmēšana vai gluži pretēji – jūties kā paēdis pitons kodu džugļos? Tad šī būs piemērota nodarbība kā vieniem tā otriem! Darbojoties ar mikrokontroleriem būs iespēja apgūt jaunas vai nostiprināt jau esošās zināšanas programmēšanā un izstrādāt risinājumu, kas ļaus atšifrēt kosmosa zondē paslēptu ziņojumu!

Darbnīcas SR:

Morzes koda nolasīšanas un atšifrēšanas sistēmas programmēšana izmantojot vizuālo programmēšanu.

9.klase

Priekšmets: fizika

 

Nokļūt līdz citai planētai ir viens, bet nosēsties uz tās jau ir kaut kas pavisam cits. Bet kā zināt, kā noritējusi nosēšanās, ja ne vienmēr ir iespējams nodrošināt video vai foto fiksāciju? To var paveikt ar sensoriem, kas ievāc datus. To analīzei noder fizikas un matemātikas zināšanas, kas ļauj sensoru dotos skaitļus pārvērst precīzā informācijā.

 

Darbnīcas SR: 

Pratīsi noteikt nolaišanās moduļa stāvokli, izmantojot telemetrijas datus Pratīsi veikt datu analīzē un datos balstītu lēmumu par nolaišanās moduļa stāvokli.

Priekšmets: matemātika

 

Arī mūsdienās dators mūsu vietā var izdarīt tikai to, ko mēs viņam liekam izdarīt mūsu vietā! Viņš spēs sameklēt uz Mēness pazudušo zondi, bet kāda tā izskatās, cik tā ir liela un kā tā ir novietota – tās būs ziņas, kas jāiedod būs mums – cilvēkam! Daži matemātiski aprēķini un dators aši pārmeklēs tūkstoš vai miljons satelīta attēlus un atradīs pazudušo zondi!

 

Darbnīcas SR:

Prast noteikt (aprēķināt) datorredzes algoritmam nepieciešamos parametrus, lai programma darbotos atbilstoši uzdevumam.

Priekšmets: datorika

 

Biedē programmēšana vai gluži pretēji – jūties kā paēdis pitons kodu džugļos? Tad šī būs piemērota nodarbība kā vieniem tā otriem! Darbojoties ar mikrokontroleriem būs iespēja apgūt jaunas vai nostiprināt jau esošās zināšanas programmēšanā un izstrādāt risinājumu, kas ļaus atšifrēt kosmosa zondē paslēptu ziņojumu!

 

Darbnīcas SR:

Morzes koda nolasīšanas un atšifrēšanas sistēmas programmēšana izmantojot vizuālo programmēšanu.

Priekšmets: matemātika

 

Pašam uzbūvēt savu raķeti un veikt pirmo raķetes startu, tas jau skan interesanti, bet īsti raķešu konstruktori prot arī paredzēt, kāds būs raķetes lidojums. Šīs nodarbības ietvaros tiks uzbūvēta gaisa raķete, veikts šīs raķetes starts un ar pašu izveidotiem mērinstrumentiem tiks noteits raķetes lidojuma augstums un vel cita inženierim noderīga informācija

 

Darbnīcas SR:

Instrukciju izpilde raķetes būvei, lenķa mērīšana, koeficientu izmantošana formulās

10.klase

Priekšmets: Fizika I

Nokļūt līdz citai planētai ir viens, bet nosēsties uz tās jau ir kaut kas pavisam cits. Bet kā zināt, kā noritējusi nosēšanās, ja ne vienmēr ir iespējams nodrošināt video vai foto fiksāciju? Tas ir paveicams ar sensoriem, kas ievāc datus. Datu analīzei noder fizikas un matemātikas zināšanas, kas ļauj sensoru dotos skaitļus pārvērst precīzā informācijā.

Darbnīcas SR: 

Pratīsi noteikt nolaišanās moduļa stāvokli, izmantojot telemetrijas datus Pratīsi veikt datu analīzē un datos balstītu lēmumu par nolaišanās moduļa stāvokli.

Priekšmets: matemātika

Arī mūsdienās dators mūsu vietā var izdarīt tikai to, ko mēs viņam liekam izdarīt mūsu vietā! Viņš spēs sameklēt uz Mēness pazudušo zondi, bet kāda tā izskatās, cik tā ir liela un kā tā ir novietota – tās būs ziņas, kas jāiedod būs mums – cilvēkam! Daži matemātiski aprēķini un dators aši pārmeklēs tūkstoš vai miljons satelīta attēlus un atradīs pazudušo zondi!

Darbnīcas SR:

Prast noteikt (aprēķināt) datorredzes algoritmam nepieciešamos parametrus, lai programma darbotos atbilstoši uzdevumam.

Priekšmets: matemātika

Ne vienmēr var raķetē ievietot visus sensorus vai kravu, ko nepieciešams nogādāt kosmosā. Reizēm tas nemaz nav vajadzīgs un var iztikt ar precīziem mērījumiem no zemes un aprēķiniem. Izgatavot raķeti, dot tai startu un aprēķināt tās lidojuma augstumu, izmantojot sakarības trijstūrī, ir šīs nodarbības atslēgas fāzes.

Darbnīcas SR:

Raķetes būve, augstuma noteikšana sinusa, kosinusa teorema.

Otrdienas – piektdienas, laikos:

10:00 – 12:00 (3 grupas)

12:30 – 14:30 (3 grupas)

15:00 – 17:00 (3 grupas)

Skolēnu grupa 10 līdz 20 (ieskaitot)*

diviem skolotājiem ieeja bez maksas

140 EUR**

Skolēnu grupa 21 līdz 25 (ieskaitot)*

trijiem skolotājiem ieeja bez maksas

175 EUR**

Skolēnu grupa 26 līdz 30 (ieskaitot)*

trijiem skolotājiem ieeja bez maksas

210 EUR**

Cenas norādītas ar PVN.

Pakalpojuma pieejamie datumi un laiki redzami rezervācijas brīdī. Rezervācijas apstiprinājums pēc maksājuma veikšanas. Pakalpojumu iespējams pieteikt tālākais 3 mēnešus uz priekšu.

Pakalpojuma apmaksa ar bezskaidras naudas norēķinu.

Pieejama kafejnīca ar pusdienu pieteikšanu pa tālruni +371 26394306.

Kosmosa izziņas centrs nav iekļauts kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” iestāžu sarakstā.

Kosmosa izziņas centra skolu tālrunis+37163470014
Kafejnīca “Orbīta” tālrunis+37126394306
Kosmosa izziņas centra skolu e-pastsskolas@kosmosacentrs.lv

 

Uzmanību, tehnisku iemeslu dēļ var nedarboties norādītais tālrunis, tāpēc sazināties ar mums caur e-pastu!

Cēsu sabiedriskā transporta kustību laiki

 

Ja Kosmosa izziņas centra apmeklējums ir plānots izmantojot sabiedrisko transportu, lūgums par to informēt. Tas nepieciešams lai rezervētu atbilstoša izmēra pilsētas autobusu.

Darba laiks

P.

SLĒGTS

O. – Sv.

10.00 – 18.00

path14-7
path16
path18
path19
+